Het leven als nanny! - Reisverslag uit McMahons Point, Australië van Roos Bergsma - WaarBenJij.nu Het leven als nanny! - Reisverslag uit McMahons Point, Australië van Roos Bergsma - WaarBenJij.nu

Het leven als nanny!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

17 Maart 2014 | Australië, McMahons Point

Hoi allemaal!
Er is alweer een maand voorbij; wauw. En die maand is heel snel gegaan!! 3 weken geleden ben ik weer in Sydney aangekomen. In de bus heb ik leuke meid leren kennen uit Duitsland, Romy. Ze zat naast me een aangezien de reis 13 uur duurde (van byron bay naar sydney) was ik blij dat ik leuk gezelschap had! Ik had hetzelfde hostel geboekt in sydney als waar ik al eerder geweest was, omdat ik daar de weg goed kende en het OV en dat leek me handig voor het bezoeken van gezinnen omdat ik opzoek was naar een gezin om te werken als au pair, of zoals ze hier zeggen: nanny. Romy had nog geen hostel geboekt dus die is toen, eenmaal aangekomen in sydney, met mij mee gelopen naar het hostel om te vragen of er nog een bed vrij was. We konden toen gezellig bij elkaar op de kamer! Met Romy heb ik een paar hele gezellige dagen in Sydney gehad, ze ging daarna door naar Melbourne om haar vriend op te zoeken. Het vinden van een gezin ging heeeel erg snel! De eerste dag in Sydney had ik een afspraak met Jenell van de au pair organisatie om kennis te maken. Op basis daarvan heeft ze mijn cv doorgestuurd naar een familie, die me de volgende dag al uitnodigde om bij hun thuis kennis te maken. Het gezin bleek erg leuk te lijken en de locatie was ook perfect, dus daar heb ik meteen voor gekozen! Het was toen donderdag en het weekend daarna heb ik nog gelogeerd bij Franca tot maandag! Een paar hele gezellige relaxte dagen gehad. Maandagavond (nu twee weken terug) ben ik ingetrokken bij de familie. Franca heeft me toen afgezet met de auto en dat was wel een beetje vreemd! Ze liep nog even mee naar binnen om wat spulletjes te dragen en toen was het zo van; nou doei. En ik bleef achter in dit huis zo van; oke nu woon ik hier en ik ken deze mensen alleen van een half uurtje gesprek. Dat was zo'n gek gevoel! Het liefst wilde ik weer snel bij Franca in de auto stappen haha maar dat had natuurlijk nergens op geslagen. Toen ik op mijn kamer was heb ik daar mijn tas uitgepakt (eindelijk mijn kleding weer op hangers in een kast, love it!) en heb ik even lekker op mijn boxspring gelegen, wat toch ook wel heel erg veel beter lag dan de hostel stapelbedjes. Kortom; zo slecht was het toch nog niet ;) ook heb ik een eigen badkamer met wc/douche/bad dus dat is wel erg fijn! Heb ik echt een beetje mijn eigen plekje. Ik kwam maandagavond dus in het gezin en dinsdagochtend moest ik om 7 uur klaar staan in de keuken zodat Jennine (moeder) me kon laten zien hoe ik de broodtrommeltjes en de ontbijtjes voor Maya (7) en Kody (5) moest klaarmaken. Kan daar over in detail treden, maar ik denk dat jullie wel weten hoe een broodtrommeltje eruit ziet en zo niet dan is het alsnog niet zo boeiend om te vertellen. Vervolgens moest (en moet, want dit is dagelijkse routine) ik met de kinderen naar boven om te gaan tanden poetsen en het haar van Maya te vlechten. Daarna is er nog even tijd om tv te kijken en daarna lopen we naar school. Dit is ongeveer 20 minuten lopen. Dan loop ik eerst met Maya mee om haar naar haar klas te brengen en doei te zeggen en daarna loop ik met Kody naar de kleuterklas. Het is wel heel degelijk, soms hoor ik mezelf praten als een moeke. Vooral in het Engels. 'have fun, be good, eat your lunch' gil ik dagelijks over het schoolplein (ze moeten als de bel gaat buiten verzamelen per klas). Nou en dat loop ik weer naar huis! Met een hele dag voor me, want ik hoef ze pas om 3 uur weer op te halen uit school. Tot die tijd heb ik dus vrije tijd. Ik mag wel tegen betaling schoonmaken als ik dat zou willen, maar het hoeft niet. Ik dacht in de eerste week, dat is mooi meegenomen! Maar echt, de huizen zijn hier groter dan in NL, en na de hele woonkamer en twee badkamers en twee wc's te hebben gepoetst en gedweild, was ik er wel weer even klaar mee! Heb niet de indruk dat ik dat elke week wil doen :') maar als ze er naar vraagt doe ik het natuurlijk wel. Zo hebben we het nu ook afgesproken, als ze wil dat ik het doe dan vraagt ze het me en anders doet ze het zelf.

Vorig weekend heb ik (uiteraard) weer met Franca afgesproken. Ze kwam toen vrijdagavond bij me en dat vond ik wel fijn na m'n eerste weekje! Helaas zaten we net gezellig met stokbrood en brie een film te kijken op mijn kamer, toen Franca zich ineens heel misselijk en ziek voelde. Film gestopt en Franca is naar huis gegaan, de avond was dus van korte duur haha. Gelukkig was het een kort virusje want zondag konden we weer afspreken. Zaterdag ben ik in m'n eentje in de stad geweest. Ik had een beetje een baaldag (alles was mis, niks was goed, ik wil naar huiiiis, dat soort dramatisch gedoe) dus heb toen besloten om eens lekker te gaan shoppen in Sydney (werkt altijd! Maakt niet uit waar je bent, zolang er maar winkels zijn en je wat geld uit kunt geven). Een spijkerbroek, twee shirtjes en een sushi maaltijd later kwam ik tevreden weer thuis. Franca voelde zich toen gelukkig weer wat beter dus hebben we afgesproken om zondag lekker naar het strand te gaan in Manly. Heerlijke gezellige dag gehad! Weer heel wat gelachen, dus de baaldag was alweer lang vergeten. De week erna, vorige week dus, ging eigenlijk heel snel! Ik ben nu hier bezig met de online opleiding tot wedding planner waarmee ik thuis in juni eigenlijk al begonnen was. Vanwege het werken in het ziekenhuis en de Australië plannen heb ik het vervolgens links laten liggen, maar nu heb ik natuurlijke alle tijden als de kinderen op school zijn! Ben dus erg blij dat ik het alsnog kan afronden, want ik moet het 'examen' voor 6 juni gehaald hebben. Aangezien het plan is om hier t/m juni te werken in dit gezin, komt dat heel goed uit!

Afgelopen weekend ben ik weer in Manly bij Franca geweest. We zijn vrijdagavond/nacht op het strand wezen 'chillen' met twee Nederlandse jongens uit het hostel. Erg gezellig! Ik heb toen bij Franca geslapen. Zaterdag waren we brak en hebben we vrij weinig gedaan, even naar de warringah mall (shop winkelcentrum) en sushi gegeten. 's avonds zaterdag moest ik weer terug want ik moest oppassen omdat Jennine en Roy uit eten gingen met vrienden. Ik ben toen zondag weer naar manly gegaan. Het is wel fijn om in het weekend ergens anders te zijn omdat je anders echt het gevoel hebt dat je 24/7 'op je werk' bent. Want ik ben in het weekend wel vrij, maar als de kinderen gewoon thuis zijn kan ik ze natuurlijk niet gaan negeren omdatt ik vrij ben dus dan ben je alsnog met de bezig. Gister heb ik dus weer een gezellige dag gehad in Manly en hebben Boris en Laurens, de jongens waar we vrijdag mee op het strand zaten, voor ons gekookt. Kipfilet met röstirondjes en stokbrood met pesto en brie. Ik ben 's avonds weer naar huis gegaan want vandaag, maandag, moest ik natuurlijk weer gewoon werken om 7 uur. Helaas bleek Kody vanmorgen ziek te zijn, dus daar pas ik nu de hele dag op.

Zoals het er nu naar uit ziet wil ik de maanden juli en augustus nog gaan rondreizen en kom ik dan weer naar Nederland. Ik moet natuurlijk nog veel zien in Australië! Ik heb sowieso nog 3 dingen die ik hier in Australië gedaan wil hebben, iets wat je niet dagelijks doet! 1. Cage diving met witte haaien. Dit kan in het zuiden, in de buurt van Adelaide. Je gaat dan in een kooi de zee in en er zwemmen dan haaien om je heen. Lijkt me geweldig om die beesten van zo dichtbij te zien! Mijn camera is helaas niet waterproof maar wie weet kan ik hier nog iets van een wegwerpcamera voor onder water scoren of zoiets dergelijks. Cage diving kan alleen daar op die plek of in Afrika, dus als ik hier toch ben vind ik het wel een must-do. Wat ik verder nog wil doen, 2. Skydiven in Byron Bay. De beste plek in Australië om dat te doen, het is namelijk het hoogste. Ik ben al in Byron Bay geweest, maar toen was ik er maar 4 dagen en kwam het financieel ook nog niet zo goed uit (dure dingen zijn dit). Mijn eerste plan was bungee jumpen, maar aangezien je dan zelf de brug af moet springen en ze je niet mogen duwen, gaat m dat niet worden. Alsof ik zelf die afgrond in spring, lijkt mij zo onnatuurlijk! Dat ga ik natuurlijk nooit doen want ik vind hoogtes wel heel eng. Dus daarom leek skydiven me beter! Dan zit je aan een professional vast die uit het vliegtuig springt. Lijkt me wel heel gaaf, die kick wat je dan voelt lijkt me geweldig. Ik hoor er zoveel mensen over dat ik het gewoon MOET doen. En als laatste, op 3. Een tattoo op m'n rug van de landkaart van Australië. Oke dat was een grapje haha. Als laatste wil ik graag snorkelen of duiken in de great barrier reef. Hoef natuurlijk niet uit te leggen waarom! Dat kun je gewoon niet gemist hebben als je hier bent. Wat ik eigenlijk ook nog graag wil, is naar nieuw Zeeland. Maar ik weet niet of mijn spaarrekening het daar ook mee eens is aangezien de plannen die ik nu heb al 'vrij prijzig' zijn. Even kijken dus!!

Voor nu is het verhaal wel weer lang genoeg he? Zijn jullie weer helemaal op de hoogte!

Liefs en groetjes!! Roos

  • 17 Maart 2014 - 05:02

    Marinne:

    Super leuk Roos! En kop op, eerste weken in een gezin zijn altijd wennen. En je grap is gelukt, ik schrok echt van die tattoo hahaha!
    Heel veel plezier nog:) x

  • 17 Maart 2014 - 06:36

    Roos Bergsma:

    Heee Marinne! Dankje! Jaa het is inderdaad wennen, maar eigenlijk gaat het al best goed :) heb t geld ook gewoon nodig dus doe t ook niet alleen voor de fun.. Zie het echt als werk! Maar wel leuk werk natuurlijk. En het scheelt dat ik een vriendin vlak bij me heb! Haha ja ik vond de grap persoonlijk ook best goed, leuk om te weten dat het lukt ;) ;) thanks voor je berichtje en jij heeel veel succes en plezier in Canada! Echt heel gaaf dat je daar gaat lesgeven. Gaat Maarten mee of blijft hij lief op je wachten? Xx

  • 17 Maart 2014 - 06:53

    Erik Bergsma:

    Als hoogtevrezer schrok ik van skydiven veel erger ;-)

  • 17 Maart 2014 - 08:39

    Roos Bergsma:

    Haha ja dat dacht ik al, en dat is ook nog eens geen grapje..

  • 17 Maart 2014 - 08:48

    Cecilia:

    Weer een top verhaal! Xx

  • 17 Maart 2014 - 18:11

    Marijn:

    Heey altijd goed de dag beginnen met leuk verhaal, maakt de maandag wat minder depri!!! Skydiven is echt één must inderdaad!! Kijk.alweer uit naar je volgende verhaal. Xx

  • 31 Maart 2014 - 15:51

    Lindsey:

    Zo, kindje slaapt, kon ik even lezen! Wat maak je weer veel mee. Enne dat van dat wedding plannen wist ik niet eens. Wat leuk. Ik hoop dat je een wegwerpcamera kunt vinden want als je gaat cage diven moet je dat natuurlijk vastgelegd hebben. Super gaaf allemaal. Vermaak je als moeke en met alles wat nog komen gaat!! Xxx

  • 10 April 2014 - 12:07

    Erik:

    Wordt tijd voor een nieuwe...

  • 12 April 2014 - 14:04

    Oma Puck:

    Hallo roos
    Ik heb net al je reisverslagen gelezen en

  • 13 April 2014 - 10:50

    Oma Puck:








    Hallo roos
    Fijn te horen dat je het naar je zin hebt.ik hoor natuurlijk alles van je ouders
    Maar

  • 15 April 2014 - 14:07

    Puckbergsma:

    Dit is even een probeersel om te zien, of het bericht overkomt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, McMahons Point

Backpacken in Australië!

:)

Recente Reisverslagen:

28 April 2014

Laatste reisverslag vanuit Sydney!

17 Maart 2014

Het leven als nanny!

18 Februari 2014

Alweer een maand verder!

25 Januari 2014

New plans!

18 Januari 2014

Ik ben er!
Roos

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 5611

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 30 November -0001

Backpacken in Australië!

Landen bezocht: