Alweer een maand verder! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Roos Bergsma - WaarBenJij.nu Alweer een maand verder! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Roos Bergsma - WaarBenJij.nu

Alweer een maand verder!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

18 Februari 2014 | Australië, Surfers Paradise

Hallo hallo!

Tijd voor een nieuw reisverslag! Het is inmiddels alweer meer dan een maand geleden dat ik het o zo mooie Nederland heb verlaten.. Tijdens mijn laatste reisverslag zat ik nog in Sydney een paar weken geleden, dus hoog tijd voor een update :) De plannen zijn namelijk weer allemaal veranderd! Maar dat gebeurt mij eigenlijk dagelijks. Impulsief een plan maken en het net zo impulsief weer annuleren hahaa (zolang het me niet teveel kost natuurlijk). Maar oke, een update vanaf Sydney.

Volgens mijn laatste reisverslag zou ik samen langs de oostkust gaan reizen met een jongen die ik in het hostel in Manly had leren kennen. Dit is niet door gegaan en ik had vervolgens weer een nieuw plan; naar Brisbane. Ik vond Sydney/Manly erg leuk maar het was tijd voor iets anders! Ik heb toen HUP een binnenlandse vlucht geboekt voor de dag erop, naar Brisbane. De bedoeling was dat ik daar een baantje zou vinden voor een paar maanden. Nori, een meisje die ik in Manly heb leren kennen (jullie zullen haar naam wel vaker gezien hebben op mijn facebook ;) ) was een dag ervoor vertrokken naar Brisbane om een paar maanden boerderijwerk te gaan doen, wat eigenlijk toeval was. Toen ik aan kwam op het vliegveld in Brisbane, werd ik verrast door een leuk berichtje van Nori of ik bij haar wilde logeren. Zij logeerde namelijk een paar weken voor haar farmwork begon bij mensen die ze via via vanuit NL kent (Yvonne, Robert en hun zoontje Jan). En ik had het geluk dat die mensen zo gastvrij waren om mij ook te ontvangen :D Daar kon ik natuurlijk geen nee te zeggen want ik had nog geen enkel plan. Ik had nog niet eens een hostel geboekt haha. Nori en Robert hebben me toen meteen opgehaald van het vliegveld (hoe luxe)! Uit eindelijk ben ik daar ruim twee weken geweest! En het waren twee hele gezellige weken. We zijn met de familie naar twee waterpretparken geweest (Wet'n wild en SeaWorld) wat ontzettend leuk was. Veel achtbanen en hoge glijbanen, ik was helemaal in m'n element natuurlijk aangezien ik daar wel fan van ben! We zijn ook nog naar een drive in show (buiten bios) geweest om the wolf of wallstreet te kijken (mooie film btw), wat ook erg leuk was. In een campingstoeltje naast de auto met mc donalds en daarna een bak popcorn (lekker normaal haha). Nori en ik zijn ook een paar keer wezen shoppen in Brisbane en hebben daar de stad bekeken. Om heel eerlijk te zijn trok Brisbane me niet heeel erg. Het is een prima winkelstad (of eigenlijk een HELE goede winkelstad, maar iets te goed voor mijn backpackers portomonnee + geen ruimte meer in backpack nu..) maar verder had het naar mijn mening weinig bijzonders, ik miste iets van een leuke sfeer. Beetje mwoa mwoa dus. Desondanks wel hele leuke winkelmiddagjes met Nori gehad :) En veeeel sushi gegeten! Wat is dat lekker hier zeg! En super goedkoop. In NL was ik er niet zo heeel dol op maar hier ben ik wel verslaafd geraakt ;)

Tussendoor zijn Nori en ik nog een paar daagjes naar het centrum van Brisbane gegaan om daar een paar nachten in een hostel te slapen. Hoewel het natuurlijk heel fijn en relaxed was dat we bij het gezin mochten logeren, had ik ook wel weer zin in hostelgezelligheid met een paar borreltjes erbij. Ennn dat is gelukt. In het hostel nog een leuke meid leren kennen, Hillary uit LA. Ben donderdag met haar wezen stappen, Nori was toen weer terug naar het gezin omdat ze op Jan moest passen! Hele nacht lekker gedanst, lol gehad en corona's gedronken. Lag om 6 uur in bed en moest om 10 uur uitgecheckt zijn, dus jullie snappen dan wel hoe brak ik terug kwam bij de familie thuis. Even lekker bijgeslapen daar ;)

Verder hebben we ' thuis' oftewel bij de familie thuis, veel films gekeken en lekker in het zwembad gelegen :) Vooral toen we afgelopen weekend met z'n 2en waren omdat het gezin een weekend naar Melbourne was, genant weinig gedaan haha.

Na deze twee relaxte weken, was het natuurlijk ook weer tijd om weer verder te gaan :) Het plan was dus om te gaan werken in Brisbane, maar omdat de stad me niet zo trok had ik geen zin om daar een paar maanden aan 'vast te zitten'. Dan ging ik toch liever werken in Sydney of Melbourne (nog niet geweest maar hoor er betere verhalen over dan over Brisbane). Omdat ik wel zin heb om eerst nog meer te zien en te reizen, heb ik een hop on/hop off buspas gekocht van Brisbane naar Sydney. Ik mag dan overal uitstappen en instappen (doh de naam zegt het al). De bus gaat langs alle plaatsen langs de kust zoals Surfers Paradise en Byron Bay. Gister heeft Nori me uitgezwaaid in Brisbane en ben ik even later aangekomen in Surfers Paradise! Waar ik nu dus in een hostel zit. Het plan is (zoals het er nu naar uit ziet, ik beloof niks) om hier te blijven tot donderdag en dan door te gaan naar Byron Bay, waar ik heeel veel zin in heb want ik hoor er geweldige verhalen over! Moet een relaxte, mooie plek zijn dus ben erg benieuwd. De bedoeling was eigenlijk dat ik er ongeveer 3 weken over zou doen om van Brisbane naar Sydney te gaan, maar dat heb ik nu al ingekort aangezien ik waarschijnlijk in Sydney aan het werk kan als au pair. Ik heb contact gehad met het au pair bureau waar Franca ook voor werkt (meisje die ik Manly heb leren kennen en ook nog samen mee ga reizen als zij ook klaar is met haar au pair werk over een paar maanden) en de mevrouw van dat bureau wilde me eigenlijk morgen al spreken in Sydney. Dat gaat natuurlijk niet lukken omdat ik nu Surfers Paradise ben maar ik heb gezegd dat ik volgende week terug naar Sydney ga. Aan de ene kant jammer omdat ik dan weinig tijd heb, maar aan de andere kant is het wel belangrijk omdat het om een baantje gaat en die liggen ook niet echt voor het oprapen hier! Dus ik vond het niet handig om te zeggen; kunt u over 3 weken ook? :p En na die au pair periode (wil het ongeveer 3 of 4 maand gaan doen) ga ik toch nog met Franca reizen dus dan gaan we nog genoeg zien.

Ik zit nu dus in een hostel in Surfers en ga straks met twee Zweedse meiden naar de Timezone, een of andere grote indoor speelhal ofzo (geen flauw idee wat het precies is eerlijk gezegd, maar doe liever wat gezelligs met hun dan dat ik alleen rondloop hier). Ik zit in een heel rustig, klein hostel dus het is hier iets lastiger om contact te maken met anderen dan in de grote partyhostels. Wat trouwens wel heel grappig was, ik kwam met al m'n zooi de straat van dit hostel in gelopen en ik liep langs een paar flinke hostels waar allemaal muziek en mensen vandaan kwamen, een bar buiten met slingers, en graffity op de muren, dus ik dacht nou dat ziet er gezellig uit hier! Tot ik bij mijn hostel aan kwam, een oud vervallen groot huis met voorop een verroest bord met 'budget accomodation', echt hilarisch. Maar hee, het was inderdaad heel goedkoop en dat is ook wat waard. Het is verder wel schoon dus mij hoor je niet klagen. Er zit een tuin bij waar je kunt zitten en een klein zwembad dus dat is best leuk. Heb gisteravond wat gedronken met een paar Zweedse jongens, een braziliaanse jongen en een Engelse jongen. Die zaten met elkaar in de tuin en verder was er niemand (ja op mijn kamer lag iedereen al te pitten om 21.00 uur, booooring) dus daar ben ik maar gewoon bij gaan zitten! Bleken heel aardig te zijn dus best een gezellige avond gehad. Wel vroeg naar bed gegaan want wilde vandaag ook wat gaan doen, al wist ik nog niet wat. Maar de speelhal it is! :p

Oja, morgen ga ik nog met Nori naar MovieWorld! Dat is voor ons allebei niet zo ver rijden (zit geloof ik tussen Brisbane en Surfers Paradise in ofzo) en we hadden er al kaartjes voor omdat we naar SeaWorld en Wet'nWild waren geweest, die tickets zijn geldig voor die drie parken dus zonde om niet te gaan! Heb ik ook zeker zin in!

Nou, volgens mij heb ik nu alles wel gehad! :) Zijn jullie weer helemaal up to date, of in ieder geval wie dat graag wil zijn haha.

Tot het volgende reisverslag!
Liefs! xx

  • 18 Februari 2014 - 09:09

    Cecilia:

    Leuk om te lezen meid! Grappig dat alles zo snel kan veranderen! Twee dagen geleden zagen je plannen er nog heel anders uit haha! Veel plezier in movieworld en hopelijk krijg je de baan als au pair! Voorzichtig, dikke kus

  • 26 Februari 2014 - 06:34

    Lindsey:

    Het is gelukt hoor! Eindelijk gelezen. Wat fijn dat je zoveel verschillende en leuke gastvrije mensen ontmoet. Heerlijk dat waterparadijs. Lekker van de glijbanen. Ik mis foto's! Wrs heb je die wel op fb maarja die heb ik niet ;-)
    Welke film heb je gezien? Doe rustig an en leukk als je au pair wordt! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Backpacken in Australië!

:)

Recente Reisverslagen:

28 April 2014

Laatste reisverslag vanuit Sydney!

17 Maart 2014

Het leven als nanny!

18 Februari 2014

Alweer een maand verder!

25 Januari 2014

New plans!

18 Januari 2014

Ik ben er!
Roos

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 5613

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 30 November -0001

Backpacken in Australië!

Landen bezocht: